אחת לכמה שנים מגיעה המצאה שמשנה את חוקי המשחק.
כיסא גלגלים רובוטי חכם, אשר לראשונה בעולם מאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה.
הסיפור שמאחורי המוצר
אחרי הפתרון הקודם, ReWalk, שאפשר למשותקים מהמותניים ומטה לעמוד על הרגליים וללכת, הצוות המנצח של ReWalk Robotics ממציא שוב את הגלגל – ומאפשר גם לנכים מהצוואר ומטה להתנייד בעמידה.
חייהם של מיליוני אנשים הולכים להשתנות בקרוב מאד הודות להמצאה הזו, שתסיר מגבלות חברתיות ותאפשר מבט בגובה העיניים גם עבור מי שלא זכה לכך מעולם. אלו מבטיחים שיפור בהערכה העצמית ובבריאות הכללית, שנפגמת קשות מהישיבה הממושכת, ושיפור מהותי באיכות החיים. וזו רק ההתחלה: החברה פורצת הדרך מתכננת לנצל את ההשקעה כדי להמשיך ולפתח דגמים מתקדמים יותר, עם יכולות תמרון שיאפשרו גישה למקומות קשים ומורכבים יותר.
אלו בדיוק החברות שמזכות אותנו בתואר הסטארט אפ ניישן, והפעם אתם מברי המזל שזכו להכיר את ההמצאה המדהימה הזו לפני כולם, להשקיע בחברה רגע לפני שהיא פורצת לשוק ולהיות בין הראשונים שלוקחים חלק בהצלחה שלה.
רוצים להשקיע בעתיד האנושות? הוא מונח לפניכם.
המוצר עצמו
UPnRIDE, הוא כיסא גלגלים רובוטי חכם, אשר לראשונה בעולם מאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה.
הכסא נשלט על ידי אלגוריתמים מורכבים שפותחו במשך שנים רבות (פטנטים רשומים), שיוצרים מערכת איזון אוטומטית, שבלחיצת כפתור מאפשרת מעבר מישיבה לעמידה, ותנועה בלתי מוגבלת בעליות, בירידות, או בתנאי שטח אחרים.
תכונות עיקריות:
• מערכת חגורות ורתמות המספקות תמיכה מלאה ובטוחה למשתמשים ללא יכולת תנועה
• כולל מערכת איזון אוטומטי של מרכז הכובד להבטחת יציבות מתמדת גם במדרונות המדרונות
• מונע על ידי אלגוריתמים מתוחכמים ממזערים את הסיכון למצבים מסוכנים
• רזה ובעל עיצוב חזק המאפשר תמרון קל
יתרונות
• מאפשר ניידות מחוץ לבית –מערכת האיזון האוטומטית מבטיחה נסיעה בטוחה במעלה הר, במורד גבעה ובמשטחים משופעים. יעיל גם בתנאי שטח ובתנאים לא אופטימליים.
• מצמצם עלויות רפואיות – מונע את הצורך בטיפולים רפואיים, בתרופות ובפיזיותרפיה הנדרשים בעקבות ישיבה ממושכת.
• מציע פתרון גורף למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה. מתאים לרוב המשתמשים בכסאות גלגלים.
הפטנטנים הרשומים מאפשרים לחברה לשמור על יתרונותיה הטכנולוגיים לאורך שנים, עובדה אשר הופכת את החברה לחברה “משנה חיים”, ומעמידה הזדמנות השקעה חד פעמיתבעלת פוטנציאל כלכלי משמעותי.
שוק ופונטציאל
מידע על קהל היעד:
• 1 מכל 100 אנשים בעולם המערבי מרותק לכסא גלגלים. מדובר ב-70 מיליון נכים בקירוב
• מדובר באוכלוסייה ההולכת וגדלה.
• החברה מחזיקה ברשימת המתנה לרכישת המוצר של כ-2,000 רוכשים פוטנציאלים מרחבי העולם.
• הכיסא מעורר עניין והשתאות בכל רחבי הגלובוס, מייצר סקרנות רבה בעולמות הרפואה, הפיזיותרפיה והמחקר, ומחוזר על ידי המחלקה לחיילים משוחררים של הצבא האמריקאי.
מעבר לקהל המשתמשים, המוצר מציג פתרון לבעיות גלובליות שחולקות קבוצות יעד גדולות:
• עבור חברות הביטוח –החיים בכיסא גלגלים מביאים לירידה מתמדת במצבו הרפואי והנפשי של הנכה ומעלים באופן קבוע את העלויות של חברת הביטוח עד לסכום של כ-200 אלף דולר בשנה.
• עבור ממשלות – חוסר התנועתיות שמייצרים החיים בכיסא גלגלים הגורמת לאי העסקתו, מביא לאבדן הכנסה משמעותית למשק של כ-100 אלף דולר בשנה עבור כל נכה המתנייד בכיסא גלגלים פשוט.
שדרוג אפשרות הניוד של הנכה בשילוב היכולת לצאת מהבית במצב עמידה, משפרת משמעותית את בריאותו הפיזית והנפשית כאחד, משדרגת את חייו החברתיים והאישיים וחוסכת מאות אלפי דולרים בשנה לנכה, לחברות הביטוח ולממשלות.
חלופות ומתחרים
החברה הינה בעלת טכנולוגיה פטנטית וידע קנייני ייחודי, לאחר ששיפרה בכמה דורות את הטכנולוגיה שהיתה קיימת לפני כן, והציגה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום. כיום אין חברה מקבילה המציגה יכולות דומות.
סטטוס המוצר וצפי
סטטוס
המוצר עצמו מוכן, וכעת עומדת החברה בפני שלב המכירות והקמת רשת ההפצה העולמית.
במקביל, ממשיכה החברה להשקיע במחקר ובפיתוח מוצריה, כדי להישאר כמובילת החזית הטכנולוגיה בתחומה.
הפצה
בימים אלו מספקת החברה כסאות UPnRIDE מדגמיים לצבא האמריקאי אשר מגלה התעניינות רבה בחברה כפתרון אופציונלי טוב לנכי הצבא האמריקאי. זהו שלב מקדים לכניסה להפצה בארה”ב, לאחר קבלת אישור ה FDA.
במקביל, מקימה החברה רשת הפצה כלל עולמית. הסכמי הפצה נחתמו בבריטניה, בהונג קונג ובימים אלו החברה מנהלת מו”מ מתקדם עם מדינות מובילות נוספות.
היעד הוא הנפקת החברה בנאסד”ק, בדומה לפתרון הקודם שייסדה החברה –Rewalk. מעבר לפוטנציאל הרווחיות, היכולת של המוצר לשנות את חייהם של מיליונים מהווה שורש יציב וחזק.
הצפי הוא כי המוצר יהפוך מהר מאוד לסטנדרט שקיים אצל נכים רבים מאוד בעולם, בדיוק כפי שבשנים עברו לכל נכה היה כסא גלגלים, שהתחלף עם השנים בכסא ממונע.
צפי למחיר מכירה ללקוח קצה: כ-30,000$.
כמה מילים מד”ר עמית גופר, מייסד החברה
תארו לכם כמה קשה זה להיות אדם בוגר, ולהביט על העולם מגובה של ילד בן 6. כאשר הדלפק בתור גבוה, כשכולם מסתכלים עליכם מלמעלה-למטה, אפילו בני העשרה הצעירים.
UPnRIDE כאן כדי להזכיר לכולם, שאותו נכה כאן, איתנו, בגובה העיניים. זוהי האבולוציה הטבעית המתבקשת, שהביאה לפיתוח של המוצר המושלם.
שאלות ותשובות
מה משותף לישיבה ולעישון? ולמה כ”כ חשוב לקום מהכסא?
הרעיון לפיתוח המוצר נולד כאשר החלה לחלחל ההבנה ש”ישיבה היא העישון החדש” (Sitting is the new smoking).כדי להבין קצת יותר את הנושא מומלץ לצפות בסרטון הבא:
חשיבותה של התנועה כבר ידוע היום לכולנו. ישיבה מרובה מקושרת לבריאות מטבולית ירודה, לבעיות לב ורמות גבוהות של סוכר וטריגליצרידים. משתנים אלו האיצו את הצורך בפיתוח מוצר מהפכני שיסייע לנכים לשפר את יכולותיהם לנוע.
מהו “פוטנציאל השיווק האורגני” הייחודי של המוצר?
בעולם קיימים מגוון רחב של ציוד ומכשור רפואי בתחומים שונים המיועדים לספק מענה למחלות ומוגבליות שונות. אחד היתרונות המשמעותיים של UPnRIDE הינו בכך שאת הכסא שלה ניתן יהיה לראות ברחוב, במסעדה, בסופר מרקט או בכל מקום אחר. חשיפה מעיין זו לבדה תעשה את השיווק הטוב ביותר: מרגע שנכה או מישהו ממשפחתו יראה לראשונה את הכסא של UPnRIDE הוא יזכור אותו וימליץ עליו לנכה אחר שאותו הוא מכיר ויחשוף אותו לפן הטכנולוגי החדש שישנה את חייו. אין שיווק טוב מזה!