הצלחת ענף הספורט-טק
ענף הספורט-טק מציג צמיחה מואצת בשנים האחרונות עקב שילוב של מספר מהלכים גלובליים, כאשר בשנה האחרונה בלבד, הושקעו כ-10 מיליארד דולר בענף ברחבי העולם.
אחת הסיבות לצמיחה המואצת היא העובדה כי הספורט הוא מנוע מרכזי במהפכת ה- Web 3.0 – הדור הבא של האינטרנט, שמאפשר לחוות חוויות במציאות וירטואלית ברמות הגבוהות ביותר. בעתיד יוכלו אוהדים לשבת בביתם ולצפות ברונאלדו במשחק כדורגל אמיתי ומוחשי עד לפרטים הקטנים ביותר. כל האוהדים יוכלו לחוות את אותה חוויה, יחד, באותו זמן דרך עולמות המטאוורס והמציאות הווירטואלית.
לכן, ישנה צמיחה דרמטית בתחומים אלו בספורט, ביחד עם שימוש גבוה הן על ידי מותגי הספורט והן על ידי האוהדים בשנים האחרונות ב- Esports & Gaming או NFTs & Blockchain. יחד עם זאת, אנו נמצאים רק בתחילת הדרך ולמשקיעים המחפשים הזדמנויות למינוף משמעותי, יש נקודת כניסה ייחודית.
להשקיע בדור הבא של האינטרנט
חברת HYPE Sports Innovation היא חברת מובילה בתחום הספורט-טק והיא מחברת בין סטארטאפים מבטיחים מעולמות הספורט לבין המועדונים והליגות המובילים בעולם.
בשנה האחרונה HYPE מובילה את מגמת ה- Web 3.0 והתמקדה בסטארט-אפים מתחומי ה-NFT, Metaverse והבלוקצ’יין. בימים אלו HYPE מאפשרת לחברים במועדון המשקיעים של Together המבינים את פוטנציאל ההצלחה, להצטרף כבעלי מניות בחברה, ובכך להחזיק נתח בפורטפוליו של למעלה כ-150 חברות ספורט-טק מובילות. הצפי הוא כי רבים מהם יתקדמו ויספקו פיתוחים טכנולוגיים שישתלבו, יצמחו, ואף יירכשו על ידי חברות, מועדונים וארגוני הספורט הגדולים בעולם.
החברות הגדולות בעולם הספורט כבר שם
בכל שנה מפעילה HYPE את תוכניות ה-GVA שלה, שבמסגרתה נבחרים עשרות סטארט-אפים מתוך אלפים שמגישים מועמדות. התוכנית מהווה נקודת זינוק עבור טכנולוגיות ייחודיות ונקודת ההתחלה בתרומה המשמעותית של HYPE לסטארט-אפים המבטיחים שמתקבלים.
בשלב הבא, HYPE עושה את ההתאמה בין הפתרונות של הסטארט-אפים שנבחרו לבין השותפים שלה (“Partners”), שמציגים לה את מגוון האתגרים הדחופים שלהם למשל: הגדלת המכירות, חיזוק המעורבות של האוהדים במגרש או בבית באופן וירטואלי, הגדלת הרווחיות ועוד.
ברשימת ה- Partners והגופים שמשתפים פעולה עם HYPE ניתן למנות את מועדוני הכדורגל הגדולים בעולם כמו פריז סן-ז’רמיין (Paris Saint-Germain F.C), הליגה הגרמנית (BUNDESLIGA), באריין מינכן, נבחרת צרפת בכדורגל, קבוצות מה-NBA ומה-NFL, חברות מסחריות כמו אדידס, Under Armour, LULULEMON ועוד.
HYPE מקדמת את הספורט אל עבר הטכנולוגיה
הסינון הקפדני והמקצועי של HYPE וה- Partnersשלה, מייצר שילוב מנצח בין בעיה לפתרון, וחיבור בין קבוצות וחברות חזקות ומוכרות בעולם הספורט, לבין מיזמים שעתידים להצליח. החשיפה הממוקדת הזו מגבירה באופן משמעותי את הסיכוי של סטארט-אפ לפרוץ ולהגיע לכדי שיתופי פעולה עסקיים או אסטרטגים ומהווה קפיצה משמעותית לקראת צמיחה והתרחבות של החברה, הכנסות, לקוחות ועוד.
ב-HYPE דואגים לא רק לחבר את הסטארט-אפים לגופי הספורט הרלוונטיים אלא דואגים למנטורים מקצועיים שילוו את המיזמים לאורך התקופה ויכוונו אותם למקסימום הצלחה כדי להתקדם לעבר היעד. המנטורים של HYPE כוללים בכירים בעולמות הספורט – כל אחת ואחד בתחומם, והם מלווים את המיזמים לאורך זמן. בסוף התוכנית, נהנים הסטארט-אפים, בין היתר, מקשרים מקצועיים ענפים בעולמות הספורט וגישה ישירה למשקיעים.
המודל העסקי של HYPE
HYPE מחזיקה בנכסים בסטארט-אפים שנבחרים לתוכנית. מתוך כך, אינטרס ההצלחה שלהם הופך להיות משותף גם ל-HYPE וכולם עובדים למען מטרה אחת – ההצלחה של אותם הסטארט-אפים. המודל העסקי מתבסס על כך שהחברה מקבלת אופציות לפי שווי הסטארט-אפ ביום כניסתו לתוכנית, כך HYPE נהנית מהגידול הפוטנציאלי ומההצלחה העתידית של המיזם.
בשנתיים האחרונות ליוותה HYPE כ-100 סטארט-אפים שהיא בחרה בתוכניות ה-GVA שהובילה. חלק ניכר מהחברות אף חתמו על הסכמי שיתופי פעולה והסכמים מסחריים עם מותגי הספורט של HYPE, ולמרות הזמן הקצר שחלף, חלקן כבר הספיקו להשלים סבבי השקעה מהותיים.
כעת נמצאת HYPE בעיצומו של תהליך בחירת הסטארט-אפים לתוכנית ה-GVA השלישית שלה, אשר מתמקדת בתחום מרתק בכלל ובפרט בעולמות הספורט – Web 3.0, בלוקציין (לרבות NFTs), ומטאוורס. על פי כל האינדיקציות, HYPE רואה בתחום הספורט ערוץ ישיר שיהפוך את עולמות המטאוורס לנגישים ובעלי ערך רב עבור אוהדי וחובבי הספורט ברחבי העולם.
היתרונות של HYPE:
- שותפות אסטרטגית וייחודית עם החברות, הארגונים ומועדוני הספורט הגדולים בעולם.
- חיבור ישיר בין צרכים אמיתיים לבין פתרונות טכנולוגיים שמגביר את פוטנציאל ההצלחה.
- כניסה בשלב מוקדם ובתנאים מועדפים לסטארטאפים הטומנים בחובם פוטנציאל רווח גבוה בעת המימוש.
- קשרים מקצועיים ענפים באמצעות מנטורים מארגונים כמו UEFA, קבוצות NFL, גופי מדיה מובילים ועוד.
- הצלחה מוכחת מתכנית קודמת במסגרתה הסטארטאפים חתמו על שיתופי פעולה והסכמים מסחריים עם מותגים בינלאומיים ומועדונים מובילים.
- צוות מקצועי עתיר ניסיון מעולמות הספורט, ההיי-טק וההשקעות.